Kysymyksiä & vastauksia

Asiakaspalvelumme on kerännyt tavallisimmat kysymykset oheen.

Alueet: Verkkokauppa, Myymälä/kotisivu, Kanta-asiakkuus, Kasvineuvonta, Vaihto- ja palautusoikeus, Reklamaatiot.

Verkkokauppa

Milloin tilaukseni saapuu?

Toimitusaikamme verkkokaupan tilauksille on 6–10 työpäivää. Tilauksissa on juuri nyt ruuhkaa, ja siksi toimitusajat saattavat venyä tavallista pidemmiksi. Kun tilaus on pakattu ja valmiina kuljetukseen, saat ilmoituksen sähköpostitse. Toimitus tapahtuu yleensä seuraavana päivänä päiväsaikaan, eikä vastaanottajan tarvitse olla kotona kun tilaus saapuu.

Miksi sain niin myöhään tiedon loppuunmyydyistä tuotteista?

Joskus suositut tuotteet pääsevät loppumaan. Pyrimme aina tiedottamaan siitä ensi tilassa. Tilauksissa on juuri nyt ruuhkaa, ja siksi saatat valitettavasti saada vasta juuri ennen toimituksen lähtemistä ilmoituksen, ettei kaikkia tuotteita ole saatavilla. Maksat vain vastaanottamistasi tuotteista.

Voinko tehdä tilaukseeni muutoksia?

Tuotteita ei voi lisätä tilaukseen eikä poistaa tilauksesta. Jos haluat ostaa lisää tuotteita, voit tehdä uuden tilauksen.

Muutin mieleni ja haluan perua tekemäni tilauksen. Mitä voin tehdä?

Lähetä mahdollisimman pian sähköpostia osoitteeseen verkkokauppa@plantagen.fi, niin koetamme ennättää perua tilauksen. Jos tuotteet on jo pakattu, peruminen ei enää onnistu, vaan tilaus lähtee matkaan. Voit palauttaa tilauksen maksutta lähimpään myymäläämme.

Voiko verkosta tilata tuotteita kotiin toimitettuina?

Tuotesivulla tilauspainikkeen yläpuolella on ruutu ”Tarkista kotiinkuljetuksen mahdollisuus”. Kirjoita ruutuun postinumerosi, niin näet, onko tuotetta varastossa ja voidaanko se toimittaa kotiin.

Voiko verkosta tilatut tuotteet noutaa myymälästä?

Toistaiseksi verkkokauppatilausta ei ole mahdollista noutaa myymälästä. Tämä vaihtoehto on kuitenkin tulossa käyttöön vuoden kuluessa.

Kuinka pitkä toimitusaika verkkokaupan tilauksilla on?

Toimitusaika on noin 6-7 pyhävapaita päiviä. Toimitusaika vaihtelee vuodenajan ja toimitustavan mukaan. Näet ajankohtaisen toimitusaika-arvion kassalla ennen kuin lähetät tilauksesi.

Kuljetuskustannukset

Kuljetuskustannukset koostuvat toimituskuluista sekä keräily- ja pakkauskuluista. Kuljetuksen hintaan sisältyvät mm. polttoainekulut ja muut kuljetusyritysten veloittamat kulut.

Lisätietoja kuljetuksesta >>

Onko tilauksen painolle olemassa ylärajaa?

Tilauksen enimmäispaino on Suomessa 2 000 kg. Jos tilauksen enimmäispaino ylittyy, toimitustapaa ei voi valita.

Voiko verkkokaupasta ostaa lahjakortteja?

Toistaiseksi ei, mutta pyrimme saamaan palvelun pian tarjolle.

Voiko lahjakortteja hyödyntää verkkokaupassa?

Toistaiseksi ei. Pyrimme kuitenkin toteuttamaan tämän mahdollisuuden lähitulevaisuudessa.

Keräily- ja pakkauskulut

Tilauksen hintaan lisätään keräily- ja pakkauskulut, jotka näet kassalla tilausta tehdessäsi. Monet tuotteistamme ovat herkkiä vahingoittumaan. Jotta voisimme taata kotiin toimitettujen tuotteiden olevan yhtä hyväkuntoisia kuin myymälästä noudetut, veloitamme verkko-ostoksista keräily- ja pakkauskulut.

Lisätietoja keräily- ja pakkauskuluista >>

Myymälä/kotisivu/lahjakorttini

Tarkistin varastosaldon verkosta, mutta kun pääsin myymälään, tuote olikin loppunut. Miksi?

Varastosaldo voi muuttua nopeasti, kun myymälässä käy paljon asiakkaita. Varastoja ja hyllyjä täydennetään yleensä jatkuvasti. Kannattaa kysyä myymälän henkilökunnalta, milloin haluamaasi tuotetta on tulossa lisää.

Etsi lähin myymälä >>

Miten saan selville tuotteen mitat tai koon?

Verkkosivustostamme ei välttämättä löydy kaikkia kokotietoja. Voit tiedustella asiaa myymälässä tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Ota huomioon, että asiakaspalvelusta vastauksen saaminen saattaa viedä muutaman päivän. Kannattaa siis mahdollisuuksien mukaan käydä myymälässä, niin saat tiedot nopeasti. Myymälän henkilökunta voi auttaa tuotteen mittaamisessa.

Etsi lähin myymälä >>

Miten voin tilata kalusteryhmän?

Plantagenin omat kalusteryhmät tilataan myymälästä. Huomaa, että kalusteet on ehkä ensin tilattava myymälään, joten voi kestää jonkin aikaa, ennen kuin ne ovat noudettavissa myymälästä. Saat myymälästä ilmoituksen, kun kalusteet ovat saapuneet. Tilauksen yhteydessä voit valita kalusteiden kotiinkuljetuksen.

Hillerstorpin kalusteita voit tilata verkkosivustostamme suoraan kotiin.

Mikä neuvoksi, kun en saa yhteyttä myymälään?

Myymälöissämme eletään kiireistä aikaa, eikä henkilökunta aina ennätä vastata puheluihin tai sähköpostiviesteihin. Yksi vaihtoehto on käydä myymälässä kysymässä neuvoa.

Jos haluat tietää varastosaldon, voit tarkistaa tuotteen sivulta myymäläkohtaisen saatavuuden. Valitse ”Saatavuus myymälässä”. Ota huomioon, että varastosaldo saattaa muuttua nopeasti.

Etsi lähin myymälä >>

Kotiinkuljetus myymälästä

Tiedustele myymälän henkilökunnalta kotiinkuljetuksen mahdollisuutta ja hintaa.

Etsi lähin myymälä >>

Olen karanteenissa / kuulun riskiryhmään, enkä pääse käymään myymälässä.
Miten voin ostaa Plantagenin tuotteita?

Verkkokauppamme laajasta valikoimasta voi tilata tuotteita kotiin kautta maan. Pyrimme myös siihen, että verkosta tilatut tuotteet olisi mahdollista noutaa myymälästä. Toivottavasti saamme kyseisen palvelun pian käyttöön.

Myymälämme >>

Voiko ostokset tehdä ulkona?

Se ei toistaiseksi onnistu, sillä meillä ei ole ulkokassoja. Pyrimme kuitenkin toteuttamaan tämän mahdollisuuden myöhemmin.

Voidaanko ostokset tuoda minulle suoraan autolle?

Ei. Toistaiseksi myymälöistämme ostettavat tuotteet on aina maksettava kassalla. Kannattaa kuitenkin ottaa yhteyttä lähimpään myymälään ja kysyä, löytyisikö tilanteeseen ratkaisua. Myymälöissä vastataan varmimmin puhelimeen heti aukioloajan alussa tai päivän päätteeksi.

Myymälämme >>

Kuinka kauan lahjakorttini on voimassa?

Meidän lahjakortit ovat voimassa kaikki Plantagen myymälöissä. Kortit ovat voimassa 24kk ostopäivästä. Nykyinen saldo pystyy tarkistamaan Plantagen.fi kautta tai kassassa. Lahjakorttia voi aktivoida valinnaisella summalla ostotapahtuman yhteydessä. Emme lunasta lahjakortteja rahaan, ja ei pysty palauttamaan ostettua lahjakorttia. Plantagen ei ole vastuullisia, jos korttia varastetaan tai menettää sitä.

Myymälämme >>

Kanta-asiakkuus

Miten voin muuttaa sähköpostiosoitettani?

Jos haluat muuttaa osoitetta, johon Plantagenin kanta-asiakasviestit lähetetään, kirjaudu omalle sivullesi osoitteessa plantagen.fi. Valitse Profiilini / Muokkaa profiilia (vasemmalla). Muokkaa osoitettasi Sähköpostiosoite-kohdassa ja valitse Tallenna. Tulevat kanta-asiakasviestit lähetetään viimeksi tallentamaasi sähköpostiosoitteeseen. Kirjaudu kanta-asiakassivulle >>

Kirjaudu kanta-asiakassivulle >>

Viimeksi ostoksilla käydessäni unohdin mainita olevani kanta-asiakas. Voinko saada ostoksistani bonuspisteet jälkikäteen?

Voit. Lähetä selkeä kuva kuitista osoitteeseen kantaasiakaskerho@plantagen.fi, niin kirjaamme bonuspisteet jäsentilillesi. Muista, ettei kuittia näissä tapauksissa tallenneta sähköisessä muodossa. Säästä siis kuitti vastaisen varalle.

Miksei minulle tule kanta-asiakasviestejä?

Jos et saa viestejä, syynä voi olla esimerkiksi jokin seuraavista:

  • Kanta-asiakastietoihisi ei ole merkitty suostumusta sähköpostiviestien vastaanottamiseen. Voit muokata tietoja helposti kirjautumalla omalle sivullesi. Jos kirjautuminen ei onnistu, lähetä viestiä osoitteeseen kantaasiakaskerho@plantagen.fi, niin asiakaspalvelumme auttaa suostumuksen myöntämisessä.
     
  • Kanta-asiakastiedoissasi oleva sähköpostiosoite ei ole sama kuin se, johon oletat viestien tulevan. Kenties viestit menevät vanhaan osoitteeseesi?
     
  • Kanta-asiakastietoihisi ei ole merkitty sähköpostiosoitetta.
     
  • Viestit ovat saattaneet suodattua roskapostiksi. Tarkista roskapostikansiosi! Jos käytät Gmail-osoitetta, kanta-asiakasviestit menevät Tarjoukset-kansioosi.
     
  • Plantagenin lähettämät viestit on suodatettu sähköpostipalvelimen mustalle listalle. Ongelma koskee lähinnä vanhempia sähköpostiosoitteita ja laajakaistapalveluntarjoajien verkkotunnuksia. Suosittelemme vaihtamaan uudempaan sähköpostipalveluun, esimerkiksi Gmailiin.

Kun olin viimeksi teidän liikkeessä, jäsenyyttä ei löydetty? Mitä on tapahtunut?

Voit olla luottavainen siihen että jäsenyys löytyy, mutta se voi johtua monesta syystä miksi ei juuri silloin sitä löydetty myymälässä. Osittain voi johtua teknisestä ongelmasta tai että sinulla on enemmän kun yksi jäsentili. Se voi aiheuttaa sitä että sinua ei löydetty.

Jos kysyttävää voit aina ottaa yhteyttä: kantaasiakaskerho@plantagen.fi

En näe minun kuitteja kanta-asiakas sivuilla? Mitä teen?

Kaikki sinun kuitit viimeisestä kahdesta vuodesta löytyvät meidän järjestelmässä. Voi olla tilapäinen häiriö että et näet niitä, tai juuri se ostos ei ole rekisteröity. Mikäli sinulla on jotain kysyttävää pyydämme sinut ottamaan yhteyttä, niin tutkitaan asian eteenpäin: kantaasiakaskerho@plantagen.fi

Kuinka kauan bonus-/arvoseteli on voimassa?

Arvoseteli astuu voimaan 2kk eteenpäin siitä kuin se on rekisteröity. Jos ei ylitä alin bonusrajan(2 500p), pisteet siirtyvät automaattisesti seuraavalle jaksolle. Heti piste määräsi ylittää alin rajan, bonus löytyy kassalla.

Näin bonus-/arvosetelit toimii:

  • arvoseteliä voi käyttää alennuksena kerran yhdessä ostoksessa.
  • rahanpalautusta ei hyväksytä.
  • bonus joka ylittää 25€, jaetaan useissa arvosetelinä.
  • arvoseteliä ei voi vaihtaa rahaksi tai lahjakorttiin.
  • bonus on ladattu jäsentilillesi ja voit käyttää sitä näytämällä ID:tä tai bonus sähköpostia kassalla.

Minulla ei ole mahdollisuutta käydä myymälässä ennen kuin minun arvoseteli umpee. Mitä teen?

meidän arvoseteleitä ovat voimassa 2kk ja pitää hyödöntää sen ajan sisällä. Arvoseteliä ei pysty valitettavasti pidentää.

Kasvineuvonta

Kaipaan neuvoja kasvien hoitoon.

Myymälöissämme työskentelee puutarhureita ja muita alan asiantuntijoita, jotka antavat mielellään hoito-ohjeita ja vinkkejä. Voit ottaa kotona kuvan kasvistasi ja näyttää sitä myymälän työntekijälle.

Voitteko neuvoa, mitkä kasvit sopivat tietynlaiseen ympäristöön tai puutarhaan?

Kyllä, myymälähenkilökuntamme hallitsee nämä asiat. Voit näyttää työntekijälle kuvan puutarhastasi tai tilasta, jossa haluat pitää huonekasveja.

Miksi kasvi näyttää nuupahtaneelta?

Siihen voi olla monta syytä. Ennen kuin käyt myymälässä kysymässä neuvoa, voit itse tarkistaa seuraavat asiat:

  • Tuntuuko ruukku painavalta vai kevyeltä? Liian runsas tai liian niukka vedensaanti voi vaikuttaa kasvin hyvinvointiin.
  • Onko kasvilla ahdasta? Nosta kasvi ruukusta ja tarkista, onko juurille riittävästi tilaa. Ehkäpä ruukun pitäisi olla isompi?
  • Näkyykö lehdissä tai varsissa tuholaisia?
  • Onko kasvi sijoitettu tarpeidensa mukaisesti aurinkoiseen, varjoisaan tai puolivarjoisaan paikkaan?

Mitä ravinteita kasvini tarvitsee?

Se on tietenkin kasvikohtaista. Yleissääntönä on, että nestemäiset lannoitteet ovat lyhytvaikutteisia ja sopivat parhaiten ruukkukasveille. Lehmänlantalannoite, pelletit ja muut kiinteät lannoitteet puolestaan vaikuttavat miedommin ja pidempään, joten ne ovat omiaan puutarhakasveille. Myymälähenkilökuntamme osaa varmasti auttaa!

Olenkohan kastellut liikaa?

Liiallinen kastelu on hyvin tavallista. Seuraavista merkeistä voi päätellä, että kasvi on saanut liian runsaasti vettä:

  • Kasvin juuristo on pienentynyt
  • Mullan päällä on valkoinen kerros
  • Kasvi alkaa kuihtua, vaikkei siinä näy selkeästi lakastuneita tai kuivia osia.

Pärjääkö ruukkukasvi ulkona?

Kesäkaudella useimmat kasvit pärjäävät ulkona. Ruukkukasvien selviytyminen talven yli on kuitenkin epävarmaa. Voit koettaa eristää ruukut kuplamuovilla, solumuovilla tai styroksilla. Ota myös huomioon, että isossa ruukussa kasvilla on suurempi multatila, mikä parantaa sen selviytymismahdollisuuksia talvikaudella.

Vaihto- ja palautusoikeus

Haluan hyödyntää palautusoikeuttani

Tyytyväisyytesi on meille tärkeää. Siksi sinulla on 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vie tuote ja kuitti myymälään, niin henkilökuntamme auttaa ostoksen palautuksessa. Tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin ostohetkellä. Jos tuote on myyty pakattuna, alkuperäisen pakkauksen on oltava ehjä.

Jos haluat palauttaa verkkokaupasta ostamasi tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Lue lisää tilausehdoista >>

Reklamaatiot

Miten toimia, jos haluan tehdä tuotteesta reklamaation?

Tuotteilla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus. Myymälästä ostetut tuotteet palautetaan kuitteineen lähimpään Plantagen-myymälään. Tämä reklamaatio-oikeus ei kuitenkaan koske eläviä kasveja ja kukkia.

Lue lisää tilausehdoista >>

Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. 36C1D222-8DE3-499B-89C5-F0ACC4A3840A Created with sketchtool. 3011D877-6B37-4181-ABF0-09D8986DA7C6 Created with sketchtool. Entre Created with Sketch. Hemleverans Created with Sketch. 68157682-FC5A-4945-89BC-A1A195DC0E74 Created with sketchtool. F4ECEC60-D397-44D2-87E9-2D4AD35A6F11 Created with sketchtool. Icons/Menu/24px/Black Created with Sketch. sort-alpha-desc