Ostoehdot

Täältä löydät kaikki ostotietosi.

Plantagen Finland Oy
Hagelstamintie 33
01520 Vantaa

Y-Tunnus: 1760599-7


Maksuvaihtoehdot

Yksityisasiakas

Plantagen-tilillä voit jakaa myymäläostostesi summan osiin ja valita maksuaikataulun. Yhteistyökumppanimme Resurs Bank tarjoaa nopean ja vaivattoman rahoitusratkaisun.  

  • 30–60 päivää korotonta maksuaikaa
  • Valinnainen maksuaikataulu
  • Jopa 12 kuukauden koroton osamaksumahdollisuus
  • Ei vuosimaksua
  • Korttiin liitettyjä tarjouksia

 

Lahjakortti

Tällä hetkellä voit ostaa lahjakortit ainoastaan meidän myymälöissä, mutta myöhemmin tänä vuonna lahjakortit voi ostaa myös verkkokaupasta.

Maksaminen verkkokaupassa

Plantagenin verkkokaupassa maksat vaivattomasti ja turvallisesti Klarnan kautta. Voit valita suoramaksun, laskun tai osamaksun. Korttimaksu onnistuu Visa-, Mastercard- ja American express -korteilla, eikä siitä peritä lisämaksua.

Näet tietoja Klarnan kassalla tunnistautumisen jälkeen. Näytettävät tiedot voivat vaihdella eri kerroilla. Klarna voi tehdä luottotietojen tarkistuksen, josta ilmoitetaan jälkikäteen. Klarnan saamat luottotiedot eivät vaikuta luottokelpoisuuteesi, eivätkä muut osapuolet voi nähdä niitä. Kun olet tunnistautunut palveluun kassalla, näet käytettävissäsi olevat maksuvaihtoehdot.

Oston yhteydessä hyväksyt Klarnan ehdot. Älypuhelimeen ladattavan Klarna-sovelluksen avulla voit vaivattomasti maksaa ja tarkastella omia ostojasi. Jos haluat kysyä jotakin maksuun liittyvää, pidentää laskun maksuaikaa tai vaikkapa vaihtaa maksutavaksi Klarna Tilin, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun osoitteessa klarna.fi


Toimitus

Kotiinkuljetukset

Toimitusaika on noin 6-7 pyhävapaita päiviä. Toimitamme tilauksia maanantaista perjantaihin. Painavia tilauksia toimitetaan maanantaista perjantaihin. Tilauksia ei toimiteta juhlapyhinä. Tilaamisen yhteydessä näet tiedot tilauksesi toimitusajoista ja -kuluista.

Juhlapyhiä sisältävillä viikoilla toimitus saattaa viivästyä hieman. Jos tilaus ei ole saapunut ilmoitetun toimitusajan kuluessa, kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Painavat lähetykset jätetään tonttirajalle. Kantoapu ei sisälly.

Auton tulee voida ajaa perille asti, jotta saamme toimitettua tilauksesi sovittuun toimituspaikkaan. Jos auto ei pysty ajamaan perille asti, toimitus jätetään mahdollisimman lähelle sovittua toimituspaikkaa. Huomoitavaa on, että painavaa lastia ei voida pumppukärryillä toimittaa hiekka- tai sora-alustalla.

Jo tehtyyn tilaukseen ei jälkikäteen voi tehdä muutoksia, emmekä voi loppuneen tuotten tilalle lähettää toista tuotetta. Mikäli tilauksesi vielä ei ole käsittelytvaiheessa voit pyytää meitä perumaan tilauksen ja laittaa sitten uuden tilauksen verkkokauppaamme.

Toimitukset yritysasiakkaille

Yritysasiakkaiden tilauksia toimitamme arkisin, ja toimitukset kannetaan sisälle aulaan/vastaanottotiskille. Jonkun on siis oltava paikalla avaamassa ovi ja ottamassa toimitus vastaan. Tarkemmat toimitusta koskevat tiedot saat tilaamisen yhteydessä.

Toimitusosoite ja puutteelliset/virheelliset yhteystiedot

Tilaus toimitetaan tilaajan ilmoittamaan osoitteeseen. Mahdollinen ovikoodi on ilmoitettava tilauksen yhteydessä.

Jos kuljettaja ei pääse sisään rappukäytävään/aulaan, hän soittaa tilaajan antamaan puhelinnumeroon. Pidä siis puhelinta silmällä toimituksen ilmoitettuna saapumisajankohtana. Jos et ole tavoitettavissa eikä tilausta voida toimittaa perille puutteellisten tai virheellisten osoitetietojen takia, saat yhteydenoton Asiakaspalvelustamme. Tällöin voit valita, toimitetaanko tilaus uudelleen toisena päivänä uutta toimitusmaksua vastaan, vai noudatko tilauksen ilmoittamastamme Plantagen-myymälästä.


Kuljetukset ja toimituskulut

Kuljetukset ja toimituskulut

Elävät kukat ja kasvit pakataan erittäin huolellisesti ennen tilauksen toimitusta. Osa myymälöistämme lähettää tuotteet suoraan asiakkaalle, jotta kuljetus olisi mahdollisimman lyhyt. Kuljetukset hoitaa Bring, PostNord, Best ja Posti. Voit valita kotiinkuljetuksen tuotteille. Jotta saamme toimitettua tilauksesi sovittuun toimituspaikkaan, on auton kyettävä ajamaan perille asti. Kuljetuslavoilla olevat tuotteet jätetään tontin rajalle tai mahdollisimman lähelle toimituspaikkaa. Sinun ei tarvitse olla kotona, kun toimitus tapahtuu.

Lähetyksen hinta perustuu painoon, määrään ja etäisyyteen varastostamme asiakkaalle. Kehitämme kuljetustoimintaamme jatkuvasti löytääksemme parhaat logistiset ratkaisut.


Tuotteet ja valikoima

Tuotteet ja valikoima

Pidätämme oikeuden virheisiin, loppuunmyytyihin tuotteisiin ja hintamuutoksiin.

Koska kyse on elävistä kasveista, ei jokaisesta kasvista luonnollisestikaan ole saatavilla erillistä kuvaa, vaan tuotekuva edustaa tyyppiesimerkkiä kasvilajista. Jokainen kasvi on yksilöllinen eikä välttämättä näytä aivan samalta kuin kuvassa. Kasvien korkeus ja leveys voi himean vaihdella mainitusta. Voit kuitenkin luottaa siihen, että valikoimme tilaamastasi kasvista tai kukasta parhaan yksilön.

Ellei toisin ilmoiteta, kasvit ja kukat myydään ilman maljakkoa tai suojaruukkua.

Koska kasvit, kukat ja siemenet ovat riippuvaisia viljelyolosuhteista, ei kaikkien kasvilajien saatavuutta aina voida taata. Pyrimme kuitenkin parhaamme mukaan varmistamaan, että tarjolla on mahdollisimman laaja valikoima kasveja.


30 päivän avoin kauppa ja palautusoikeus

Myymälästä ostetun tuotteen palautus

Tyytyväisyytesi on meille tärkeää. Jos ostos ei vastaa toiveitasi, tuo tuote kuitteineen 30 päivän kuluessa myymälään mistä olet tehnyt ostoksen, niin saat rahasi takaisin. Tuotteen on oltava uutta vastaavassa kunnossa tai ehjässä pakkauksessa. 

Verkosta ostetun tuotteen palautus

Verkkokaupan peruuttamisoikeus on koti- ja etämyyntiä koskevien säännösten mukaan 14 päivää. Olemme pidentäneet palautusaikaa 30 päivään, jotta saisit kaikessa rauhassa harkita tuotteen mahdollista palautusta. Elävät kasvit, sipulit, taimet ja juuret tekevät kuitenkin poikkeuksen etämyynnin säännöksiin. 

  • Verkosta ostetun tuotteen voit palauttaa myymälään tilausvahvistusta vastaan 30 päivän kuluessa ostopäivästä. Voit myös ottaa yhteyttä Asiakaspalveluun ja ilmoittaa, että haluat hyödyntää palautusoikeutta, niin neuvomme lähimmän myymälän sijainnin. 
  • Tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin ostohetkellä, ja jos se on myyty pakattuna, se on myös palautettava alkuperäisessä pakkauksessaan. Rahat palautetaan, kun olemme vastaanottaneet tuotteen. Toimituskuluja ei palauteta osapalautuksissa, ja asiakas vastaa palautuksen mahdollisista postikuluista. Jos toimitus ei vastaa tilaustasi, ota yhteyttä Asiakaspalveluun välittömästi saatuasi toimituksen. 
     

 

Kulut

Keräily- ja pakkauskulut

Monet tuotteistamme ovat herkkiä vahingoittumaan. Jotta voisimme taata kotiin toimitettujen tuotteiden olevan yhtä hyväkuntoisia kuin myymälästä noudettujen, veloitamme verkko-ostoksista keräily- ja pakkauskuluja xx euroa.


Kuljetusvaihtoehdot

Verkosta ostettujen tuotteiden kuljetustakuu

Elävät kukat ja kasvit pakataan erittäin huolellisesti ennen tilauksen toimitusta. Työntekijämme pakkavat kasvit suojaaviin materiaaleihin. Pidämme huolen siitä, että kasveja käsitellään varovasti ja että kuljetusautojen lämpötila pysyy sopivana. Jos huomaat kukan tai kasvin vahingoittuneen matkalla, ota yhteyttä Asiakaspalveluun heti kun toimitus on saapunut perille.

Maksuton perävaunun lainaus myymälästä ostettujen tuotteiden kuljetukseen

Puutarhaharrastajan ostokset myymälästämme ovat usein isot ja painavat. Meiltä voit lainata maksutta perävaunun, jotta saat tuotteet kuljetettua kotiin. Perävaunuissamme ei ole talvirenkaita, joten suurimmat ostokset kannattaa ajoittaa sellaiseen aikaan vuodesta, ettei huonon ajokelin vaaraa ole.

Kotiinkuljetus myymälästä

Jos autossa ei riitä tilaa ostoksillesi, voit tilata myymälästämme kotiintoimituksen. Yhteistyökumppanimme Posti kuljettaa ostamasi tuotteet lisämaksusta kotiisi. Tiedustele kotiinkuljetusta henkilökunnaltamme, jos ostoskärry uhkaa täyttyä yli äyräiden! 


Reklamaatiot

Myymälästä ostetun tuotteen palautus

Tuotteilla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus. Myymälästä ostetut tuotteet palautetaan kuitteineen lähimpään Plantagen-myymälään. Tämä reklamaatio-oikeus ei kuitenkaan koske eläviä kasveja ja kukkia. 

Verkosta ostetun tuotteen palautus

Jos haluat reklamoida verkkokauppaostoksesta, voit palauttaa tuotteen kuitteineen Plantagen-myymälään. Voit myös lähettää sähköpostia Asiakaspalveluun. Ilmoita viestissä tilausnumerosi, liitä mukaan selkeä kuva vauriosta ja kuvaile, miksi haluat tehdä reklamaation. .


Kiistat

Kiistat

Jos emme jostakin syystä pääsisi jossakin riita-asiassa sopimukseen, noudatamme Suomen kuluttarjariitalautakunnan suosituksia. Voit halutessasi ottaa valitusasioissa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan tai hyödyntää Euroopan komission riippumatonta verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (Online Dispute Resolution, ODR).

Lue lisätietoja kuluttajariitalautakunnasta >> 
Lue lisätietoja Euroopan komission ODR-foorumista >>

 

Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. 36C1D222-8DE3-499B-89C5-F0ACC4A3840A Created with sketchtool. 3011D877-6B37-4181-ABF0-09D8986DA7C6 Created with sketchtool. Entre Created with Sketch. Hemleverans Created with Sketch. 68157682-FC5A-4945-89BC-A1A195DC0E74 Created with sketchtool. F4ECEC60-D397-44D2-87E9-2D4AD35A6F11 Created with sketchtool. Icons/Menu/24px/Black Created with Sketch. sort-alpha-desc