Yritysasiakkaan ostoehdot

Täältä löydät yritysasiakkaitamme koskevat yleiset ostoehdot.

Yleistä

Plantagen tarjoaa yritysasiakkailleen erityisiä etuja, jotka pätevät myymälässä tai yritysasiakaspalvelun kautta tehtyihin ostoksiin ja tilauksiin. Etuihin kuuluvat muun muassa:

  • Vähintään -10 % alennus kaikista ostoksista
  • Osta laskulla - 30 päivää maksuaikaa
  • Yrityksesi tarpeisiin sovellettu valikoima ja volyymi
  • Valitse toimitus haluamaasi osoitteeseen tai nouda tuotteet myymälästä
  • Henkilökohtaista palvelua ja tukea kokeneilta puutarha-alan asiantuntijoiltamme

Verkkokaupan kautta tehtyihin ostoksiin pätevät normaalit kuluttajaehdot.

Yrityksen tiedot 

Plantagen Finland OY

Hagelstamintie 33

01520 Vantaa

Y-tunnus 1760599-7

Maksaminen

Plantagen tarjoaa yritysasiakkailleen erilaisia maksutapoja; voit maksaa tilauksen kortilla, käteisellä tai laskulla. Ostoksia on mahdollista tehdä myymälässä tai yritysasiakaspalvelun kautta tilaamalla.

Maksaminen myymälässä

Ostokset voi maksaa myymälässä laskulla myönnettyyn luottorajaan saakka. Jos luotto on käytetty tai luottoraja ylittyy, voi ostokset maksaa kortilla tai käteisellä.

Maksaminen laskulla

Rekisteröidyttyäsi yritysasiakkaaksi voit tehdä ostoksia laskulle Plantagenin myymälöissä tai yritysasiakaspalvelun kautta.

Laskun maksuaika on 30 päivää. Viivästyneistä maksuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 9 % viivästyskorko.  

Luottorajan korotus

Yritysasiakashakemukset käsitellään Plantagenin yritysasiakaspalvelussa valtuutetun henkilön toimesta. Luottorajan korotusta on mahdollista hakea yritysasiakaspalvelun kautta. Yrityksesi luottoluokitus määrittelee, kuinka suuri luottoraja yrityksellesi voidaan myöntää. Luottoraja päätetään Dun & Bradstreetin luottorajasuosituksen mukaisesti. Maksimiluottoraja on 3000 euroa. Luottorajan korotusta maksimirajan yli on kuitenkin mahdollista hakea yrityskohtaisesti. Tarkistamme yrityksesi luottoluokituksen ja luottorajasuosituksen Dun & Bradstreetiltä, samoin kuin yrityksen maksuhistorian ja mahdollisen konkurssihakemuksen. Tämän jälkeen myönnämme yrityksellesi mahdollisen luottorajan. 

Mikäli Sinulla on kysymyksiä koskien yrityksesi luottorajaa tai ostosten tekemistä, voit olla yhteydessä yritysasiakaspalveluumme. 

Plantagen pidättää oikeuden hylätä yritysasiakashakemus syytä kertomatta. Jos haluat korottaa yrityksesi luottorajaa, Plantagen suorittaa luottotarkastuksen uudelleen. Jos Plantagen näkee itse aiheelliseksi korottaa yrityksen luottorajaa, voidaan luottotarkistus ja luottorajan korotus tehdä ilman yrityksen hyväksyntää. Asiakkaan vastuulla on ilmoittaa Plantagenille kirjallisesti kaikista toimitettuihin valtakirjoihin tapahtuvista muutoksista.

Luoton peruutusoikeus

Plantagenilla on ehdoton oikeus uudelleenharkita tai alentaa yrityksen luottorajaa tai poistaa asiakastili ja vaatia maksujen suorittamista välittömästi, ilman ennakkoilmoitusta, mikäli on syytä uskoa että asiakas ei täytä velvollisuuksiaan palveluntarjoajalle.

Yllämainitun oikeuden täyttöönpanoon vaikuttaviin olosuhteisiin kuuluvat:

  • Asiakkaan luottoluokitus luotontarkistajan rekisterissä on muuttunut
  • Asiakkaalle on kertynyt uusia maksumuistutuksia tai velkoja luoton myöntämisen jälkeen
  • Asiakas on ylittänyt annetun luottorajan
  • Asiakkaalla on erääntyneitä laskuja

Yritysasiakastilin käyttö

Mikäli yritys haluaa tehdä ostoksia laskulle myymälässä, tulee valtuutetun edustajan esittää 6-numeroinen asiakasnumero sekä henkilöllisyystodistus. 

Toimitus yritysasiakkaille

Yritysasiakkaiden tilaukset toimitetaan arkisin. Jonkun on oltava paikalla ottamassa toimitus vastaan, ellei toisin sovita. Tarkemmat toimitustiedot saat tehdessäsi tilauksen. 

Painavat lähetykset jätetään tonttirajalle eikä kuljetuslavoja oteta takaisin. Sisäänkanto ja täsmätoimitus toivottuna kellonaikana ovat lisälaskutettavia palveluita.

Jotta painavat kuljetukset voidaan toimittaa tonttirajalle, kuorma-auton on voitava ajaa esteettömästi perille asti. Pumppukärryissä oleva painava lasti vaatii kovan alustan, eikä sitä voida kuljettaa esimerkiksi hiekka- tai soratiellä. Jos auto ei pysty ajamaan perille asti, toimitus jätetään mahdollisimman lähelle sovittua toimituspaikkaa.

Plantagen on kuljetussopimuksissaan varmistanut, että toimituksissa noudatetaan pohjoismaisia Fair Transport -sääntöjä, joissa määritellään mm. kuljettajien työolosuhteet ja varmistetaan, että käytettävät materiaalit ovat ympäristöystävällisiä ja säädeltyjä.

Tuotteet ja valikoima

Pidätämme oikeuden mahdollisiin myöhästymisiin, loppuunmyytyihin tuotteisiin ja hintamuutoksiin.

Koska kyse on elävistä kasveista, ei jokaisesta kasvista luonnollisesti ole mahdollista esittää kuvaa, vaan tuotekuva edustaa tyyppiesimerkkiä kyseisestä kasvilajista. Jokainen kasvi on yksilöllinen eikä välttämättä näytä aivan samalta kuin kuvassa. Kasvien korkeus ja leveys voi hieman vaihdella ilmoitetuista mitoista. Voit kuitenkin olla rauhallisin mielin, sillä valitsemme aina tilaamastasi kasvista tai kukasta parhaan yksilön.

Ellei toisin ilmoiteta, kasvit ja kukat myydään ilman maljakkoa tai suojaruukkua.

Koska kasvit, kukat ja siemenet ovat riippuvaisia viljelyolosuhteista, ei kaikkien kasvilajien saatavuutta aina voida taata. Pyrimme kuitenkin parhaamme mukaan varmistamaan, että tarjolla on mahdollisimman laaja valikoima kasveja.

Palautukset – Avoin kauppa ja peruuttamisoikeus (ei koske eläviä kasveja)

30 päivän avoin kauppa myymälästä ostettaessa

Tyytyväisyytesi on meille tärkeää. Jos ostos ei vastaa toiveitasi, tuo tuote kuitteineen 30 päivän kuluessa myymälään, niin saat rahasi takaisin. Tuotteen on oltava uutta vastaavassa kunnossa tai ehjässä pakkauksessa. Peruutusoikeus ei koske eläviä kasveja, sipuleita, taimia tai juuria.

TOIMI NÄIN, JOS HALUAT PALAUTTAA TUOTTEEN:

  • Tuo tuote kuitteineen myymälään 30 päivän kuluessa ostohetkestä. Muista ottaa tilausvahvistus mukaan.
  • Voit myös ilmoittaa, että haluat peruuttaa ostoksesi lähettämällä viestin osoitteeseen yritysasiakas@plantagen.fi. Sen jälkeen sinun on viipymättä, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa, lähetettävä tuote takaisin Plantagenille alkuperäispakkauksessaan, jotta peruutusaikaa voidaan katsoa noudatetuksi. Postitusosoite ilmoitetaan erikseen.
  • Tuotteen on oltava samassa kunnossa kuin ostohetkellä, ja jos se on myyty pakattuna, se on myös palautettava alkuperäisessä pakkauksessaan.

Rahat palautetaan viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet tuotteen tai kun olemme saaneet todistuksen tuotteen palauttamisesta. Rahat palautetaan samalla maksutavalla kuin ostettaessa, ellei toisin ole sovittu.

Jos olet valinnut kalliimman toimitustavan, tai jos olet käsitellyt tuotetta enemmän kuin mitä sen varovaiseen tarkastamiseen kuuluu, Plantagenilla on oikeus vähentää korvauksesta korotetut toimituskulut tai tuotteen käsittelystä aiheutunut arvon aleneminen.

Toimituskuluja ei palauteta osapalautuksista, elleivät ne ole alemmat kuin jos et olisi ostanut palautettua tuotetta. Siinä tapauksessa hyvitetään erotus.

Reklamaatiot

Myymälästä ostetun tuotteen reklamointi

Tuotteilla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus. Jos haluat tehdä reklamaation, se on tehtävä kohtuullisessa ajassa siitä lähtien, kun olet huomannut virheen tai sinun olisi pitänyt huomata se.

Reklamaatio katsotaan jätetyksi ajoissa, jos se tehdään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta.

Myymälästä ostetut tuotteet palautetaan kuitteineen lähimpään Plantagen-myymälään.

Elävät kasvit, sipulit, taimet ja juuret ovat kuitenkin poikkeus, eikä niitä koske reklamaatio-oikeus. Myönnämme kasveille erilliset takuut. Lisätietoja löydät verkkosivuiltamme.

Lue lisää

Jos haluat tehdä reklamaation Plantagenin yritysasiakaspalvelun kautta tehdystä tilauksesta, voit palauttaa tuotteen tilausvahvistuksen kanssa Plantagen-myymälään. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen yritysasiakas@plantagen.fi. Ilmoita viestissä laskun tai kuitin numero, liitä mukaan selkeä kuva vauriosta ja kuvaile, miksi haluat tehdä reklamaation.

Reklamaatioprosessi

Kun jätät tuotteen myymäläämme tai lähetät sen takaisin reklamoinnin yhteydessä, Plantagen ottaa tuotteen vastaan ja kirjaa reklamaation. Sen jälkeen asiantuntijamme arvioi reklamaation perusteet. Kun arviointi on valmis, otamme Sinuun yhteyttä jatkotoimenpiteistä.

Kiistat

Plantagenin yritysasiakkaiden ostoihin ja toimituksiin sovellettavien ehtojen tulkintaa ja käytäntöönpanoa koskevat riitatilanteet selvitetään ensisijaisesti neuvottelemalla ja sopimalla. Jos osapuolet eivät pääse yksimielisyyteen, kiista selvitetään oikeusteitse voimassaolevien lakien mukaisesti. Plantagenilla on oikeus nostaa kanne yritysasiakasta vastaan myös toisen maan tuomioistuimessa, mikäli yrityksen kotimaa on muualla kuin Suomessa. 

Ostoskorisi:
Tuotteita
Kokonaissumma:
Kassalle
Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. BEED2CAF-6775-4D50-832D-C19575417F8F 36C1D222-8DE3-499B-89C5-F0ACC4A3840A Created with sketchtool. 3011D877-6B37-4181-ABF0-09D8986DA7C6 Created with sketchtool. Entre Created with Sketch. 68157682-FC5A-4945-89BC-A1A195DC0E74 Created with sketchtool. F4ECEC60-D397-44D2-87E9-2D4AD35A6F11 Created with sketchtool. Icons/Menu/24px/Black Created with Sketch. order sort-alpha-desc Kysy Plantagenilta