Ostoehdot

Täältä löydät kaikki tarvittavat tiedot ostosten tekemiseen Plantagenin verkkokaupassa ja myymälöissä.

Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

Yrityksen tiedot

Plantagen Finland Oy
Hagelstamintie 33
01520 Vantaa
Y-tunnus: 1760599-7

Maksaminen

Myymäläostot

Plantagenin myymälöissä hyväksyttävät maksutavat ovat käteinen ja kortti (pankki- ja luottokortit).
Hyväksytyt maksukortit: Visa, MasterCard ja American Express.

Verkkokauppaostot
Maksaminen Plantagenin verkkokaupassa tapahtuu helposti ja turvallisesti Klarnalla. Valittavana ovat verkkopankki- tai korttimaksu, lasku ja osamaksu. Hyväksytyt maksukortit ovat Visa, Mastercard ja American Express. Kortilla maksamisesta ei peritä lisämaksua.

Kun olet tunnistautunut, Klarnan kassatoiminto näyttää tietosi. Kun olet tunnistanut itsesi, voit valita kolmesta maksutavasta. Klarna voi tarkistaa luottotietosi, josta tiedotetaan tässä tapauksessa takautuvasti. Klarnan saamat luottotiedot eivät vaikuta luottokelpoisuuteesi, eivätkä muut osapuolet voi nähdä niitä. Oston viimeistelyn yhteydessä hyväksyt Klarnan ehdot.

Klarna-sovelluksen kautta on helppo maksaa ja saada yleiskatsaus ostoksistasi. Jos sinulla on jotakin kysyttävää maksamisesta, haluat pidentää laskun maksuaikaa tai vaihtaa maksutavaksi osamaksun, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun osoitteessa klarna.fi.

Toimitusvaihtoehdot yksityishenkilöille

Tehdessäsi ostoksia myymälästä, voit tiedustella mahdollisuutta lainata peräkärryä tuotteiden kuljettamiseen veloituksetta. Jos ostat verkkokaupasta, tarjoamme kaikille tilauksille kotiinkuljetuksen. Halutessasi voit myös noutaa tilauksesi myymälästä.

Verkkokaupan kotiinkuljetukset

Verkkokauppamme tarjoaa tilauksellesi kotiinkuljetuksenkVoit myös valita toisen toimitusosoitteen, jos esimerkiksi haluat tilata tuotteita mökille, ystävälle tai muusta syystä muuhun osoitteeseen kuin kotiisi. Sinun ei tarvitse ottaa vastaan toimitusta henkilökohtaisesti, ellei kassalla toimitusvaihtoehdon kohdalla toisin ilmoiteta.

Anna postinumero ja tarkista, mitkä toimitusvaihtoehdot ovat saatavilla kullekin tuotteelle verkkosivuillamme. Toimitushinnat ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan kassalla. Toimitusaika on tavallisesti 3-5 arkipäivää, mutta arkipyhät voivat aiheuttaa viivästyksiä.

Jos tilauksesi ei ole saapunut perille arvioidun toimitusajan umpeuduttua, ota yhteyttä asiakaspalveluun osoitteessa: verkkokauppa@plantagen.fi. Valitettavasti Plantagen ei voi taata toimitusaikoja eikä vastaa toimituksen viivästymisestä aiheutuvista lisäkustannuksista.

Jos toimitus tehdään raskaalla kalustolla, tilaus jätetään tontin rajalle, mistä asiakas vastaa itse tuotteiden kantamisesta kotiinsa. Tämä toimitus edellyttää, että kuorma-autolla voi ajaa perille asti. Lisäksi tilauksen siirtämiseen käytettävä pumppukärry vaatii kovan alustan, eikä sitä voi käyttää esimerkiksi sora- ja hiekkateillä. Jos kuljettaja ei voi ajaa perille asti, tilaus jätetään mahdollisimman lähelle toimituspaikkaa. Kuormalavoja ei oteta vastaan palautuksena.

Monet tuotteistamme ovat eläviä ja erittäin herkkiä kuljetukselle. Toimituksen laadun varmistamiseksi osa myymälöistämme toimii logistiikkakeskuksina, mikä lyhentää kuljetusaikoja. Työntekijämme kietovat kasvit suojamateriaaleihin. Pidämme huolen siitä, että kasveja käsitellään varovasti ja että kuljetusautojen lämpötila pysyy sopivana. Jos huomaat, että kukka tai kasvi on vahingoittunut kuljetuksessa, täytä tämä lomake: www.plantagen.fi/palautus.

Osta verkosta ja nouda myymälästä

Jos päätät noutaa tilauksesi myymälästä, voit valita noutopäivän ja ajan kassalla. Noutoajan voi valita 3 päivää eteenpäin. Nouto myymälästä on maksutonta – lukuun ottamatta saman päivän noutoja, joista peritään 4,90 euron maksu. Saat toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi on noudettavissa. Jos olet tilannut kasveja, on tärkeää, että noudat tilaamasi tuotteet niin pian kuin mahdollista.

Emme takaa tuotteiden saatavuutta. Jos yhtä tai useampaa tuotetta ei voida toimittaa, asiasta ilmoitetaan sähköpostitse lähetettävässä toimitusvahvistuksessa. Mahdollisista poikkeuksista ei ilmoiteta tekstiviestitse, minkä vuoksi toimitusvahvistus pitäisi aina lukea. Veloitamme vain toimitetuista tuotteista.

Toimitukset yritysasiakkaille

Toimituksia yritysasiakkaille tehdään arkisin, ja toimitukset kannetaan sisälle aulaan tai vastaanottoon. Painavia tuotteita ei kanneta sisään. Huomaa, että jonkun on oltava ottamassa toimitus vastaan. Tarkemmat toimitustiedot annetaan tilauksen yhteydessä.

Plantagen on kuljetussopimuksilla varmistanut, että kuljettajamme ovat sitoutuneet pohjoismaisiin Fair Transport -käytäntöihin, joihin sisältyvät muun muassa kuljettajien työolot ja sen, että käytetyt materiaalit ovat ympäristöystävällisiä ja säänneltyjä.

Toimitusosoite ja puutteelliset tai virheelliset toimitustiedot

Jos valitset kotiinkuljetuksen, kuljetusliike toimittaa tuotteet tilauksessa ilmoittamaasi osoitteeseen. Mahdollinen ovikoodi on ilmoitettava tilauksen yhteydessä.

Jos kuljettaja ei pääse rappukäytävään tai aulaan, hän soittaa tilaajan antamaan puhelinnumeroon. Pidä siis puhelin saatavilla ilmoitettuna toimitusajankohtana. Jos kuljettaja ei tavoita sinua eikä toimitusta voida tehdä puutteellisen tai virheellisen osoitteen vuoksi, tilaus palautetaan Plantagenille.

Maksut – toimitushintojen laskeminen

Toimituskulut perustuvat kuljetuksen painoon, kokoon sekä varaston ja asiakkaan väliseen etäisyyteen. Arvioimme jatkuvasti logistiikkapisteitämme ja tarkastelemme toimitustapojamme.

Tuotteet ja valikoima

Pidätämme oikeuden mahdollisiin toimitusten myöhästymisiin, loppuunmyytyihin tuotteisiin ja hinnanmuutoksiin.

Koska kyse on elävistä kasveista, jokaisesta yksittäisestä kasvista ei ole saatavilla kuvaa, vaan tuotekuva edustaa tyyppiesimerkkiä kyseisestä kasvilajista. Koska jokainen kasvi on yksilö, ulkonäkö ja mitat voivat vaihdella. Voit kuitenkin luottaa siihen, että valitsemme tilaamastasi kasvista tai kukasta toimitukseen parhaan yksilön.

Koska kasvit, kukat ja siemenet ovat riippuvaisia viljelyolosuhteista, kaikkien kasvilajien saatavuutta myymälässä ei aina voida taata. Pyrimme kuitenkin parhaamme mukaan varmistamaan, että tarjolla on mahdollisimman laaja valikoima kasveja.

Ellei toisin ilmoiteta, kasvit ja kukat myydään ilman maljakkoa tai suojaruukkua.

Joitakin tuotteita ei voida myydä kotiinkuljetuksella. Esimerkkejä tällaisista tuotteista ovat leikkokukat ja Plantagen Premium XXL -kasvit. Näitä tuotteita voi ostaa myymälästä tai verkkokaupasta valitsemalla Nouto myymälästä -toimituksen. Jos ostat isoja ja tilaa vieviä tuotteita tai tarvitset peräkärryä Plantagenin ostoksen kuljettamiseen, voit tiedustella jos kyseisessä myymälässä on lainata peräkärryä veloituksetta.

Palautukset – avoin kauppa ja peruutusoikeus

Myymälä- ja verkkokauppaostoja koskee 30 päivän avoin kauppa

Tyytyväisyytesi on meille tärkeää. Jos ostamasi tuote ei vastaa toiveitasi, voit tuoda tuotteen ja kuitin myymäläämme 30 päivän kuluessa ostopäivästä, niin saat rahasi takaisin. Tuotteen on oltava alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksen ehjä.

Jos haluat palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen, täytä tämä lomake: https://www.plantagen.fi/palautus

Onko sinulla kysyttävää palautuksesta? Lähetä sähköpostiviesti asiakaspalveluumme verkkokauppa@plantagen.fi.

Reklamaatiot

Tuotteilla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus. Jos haluat tehdä reklamaation tuotteesta, se on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Reklamaation katsotaan saapuneen ajoissa, kun se on tehty kahden kuukauden kuluessa vian tai puutteen havaitsemisesta. Jos tilauksesi sisältää kasveja, on hyväksyttävä reklamaatio tehtävä kolmen päivän kuluessa toimituksen perille saapumisesta, jotta reklamaatio-oikeus säilyy.

Myymälästä ostetut tuotteet voit palauttaa kuitteineen lähimpään Plantagen-myymälään. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@plantagen.fi

Haluatko tehdä reklamaation verkkokaupasta ostetusta tuotteesta? Täytä tämä lomake: https://www.plantagen.fi/palautus

Asiakkaana vastaat tuotteen palautuskustannuksista. Voit myös tuoda tuotteen myymälään, ota tällöin mukaan toimitusvahvistus. Jos sinulla on kysyttävää palautuksestasi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: verkkokauppa@plantagen.fi.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Jos emme jostakin syystä pääsisi jossakin riita-asiassa sopimukseen, voit ottaa valitusasioissa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja viedä sen jälkeen asian kuluttajariitalautakuntaan. Noudatamme kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Voit myös hyödyntää Euroopan komission riippumatonta verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (Online Dispute Resolution, ODR).

Lue lisätietoja kuluttajariitalautakunnasta >>

Lue lisätietoja Euroopan komission ODR-foorumista >>

Ostoskorisi:
Tuotteita
Kokonaissumma:
Kassalle
Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. BEED2CAF-6775-4D50-832D-C19575417F8F 36C1D222-8DE3-499B-89C5-F0ACC4A3840A Created with sketchtool. 3011D877-6B37-4181-ABF0-09D8986DA7C6 Created with sketchtool. Entre Created with Sketch. 68157682-FC5A-4945-89BC-A1A195DC0E74 Created with sketchtool. F4ECEC60-D397-44D2-87E9-2D4AD35A6F11 Created with sketchtool. Icons/Menu/24px/Black Created with Sketch. order sort-alpha-desc Kysy Plantagenilta