Ostoehdot

Täältä löydät kaikki tarvittavat tiedot ostosten tekemiseen Plantagenin verkkokaupassa ja myymälöissä.

Tutustu myös tietosuojaselosteeseemme.

Yrityksen tiedot

Plantagen Finland Oy
Hagelstamintie 33
01520 Vantaa
Y-tunnus: 1760599-7

Maksaminen

Myymäläostot

Plantagenin myymälöissä hyväksyttävät maksutavat ovat käteinen ja kortti (pankki- ja luottokortit).
Hyväksytyt maksukortit: Visa, MasterCard ja American Express.

Verkkokauppaostot
Maksaminen Plantagenin verkkokaupassa tapahtuu helposti ja turvallisesti Klarnalla. Valittavana ovat verkkopankki- tai korttimaksu, lasku ja osamaksu. Hyväksytyt maksukortit ovat Visa, Mastercard ja American Express. Kortilla maksamisesta ei peritä lisämaksua.

Kun olet tunnistautunut, Klarnan kassatoiminto näyttää tietosi. Kun olet tunnistanut itsesi, voit valita kolmesta maksutavasta. Klarna voi tarkistaa luottotietosi, josta tiedotetaan tässä tapauksessa takautuvasti. Klarnan saamat luottotiedot eivät vaikuta luottokelpoisuuteesi, eivätkä muut osapuolet voi nähdä niitä. Oston viimeistelyn yhteydessä hyväksyt Klarnan ehdot.

Klarna-sovelluksen kautta on helppo maksaa ja saada yleiskatsaus ostoksistasi. Jos sinulla on jotakin kysyttävää maksamisesta, haluat pidentää laskun maksuaikaa tai vaihtaa maksutavaksi osamaksun, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun osoitteessa klarna.fi.

Verkkokaupan toimitusvaihtoehdot yksityishenkilöille

Tilauksesi koosta riippuen voit valita toimituksen kotiin tai Postin noutopisteeseen. Halutessasi voit myös noutaa tilauksesi myymälästä. Tehdessäsi ostoksia myymälästä voit tiedustella mahdollisuutta lainata peräkärryä tuotteiden kuljettamiseen. 
Tilaukset tehdään osoitteessa plantagen.fi. Ostosopimus syntyy vasta, kun Plantagen on vahvistanut maksun Klarnan kautta. Tilaukset ovat sitovia.


Kotiinkuljetus

Kaikille tilauksille on mahdollista valita kotiinkuljetus. Voit tilata tuotteet kotiisi tai muuhun toimitusosoitteeseen, esimerkiksi mökille, ystävälle tai työpaikalle. Sinun ei tarvitse ottaa toimitusta vastaan henkilökohtaisesti, ellei valitsemasi toimitusvaihtoehdon tiedoissa toisin ilmoiteta. Muistathan, että kasvit ovat eläviä tuotteita, joten otathan toimituksen vastaan mahdollisimman pian. 

Anna postinumerosi ennen ostosten tekemisen aloittamista nähdäksesi, mitkä toimitusvaihtoehdot ovat saatavilla kullekin tuotteelle. Toimitushinnat ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan kassalla. Toimitusaika on tavallisesti 3-5 arkipäivää, mutta arkipyhät voivat aiheuttaa viivästyksiä.

Yhden tilauksen maksimipaino on 2500 kiloa, ja tilauksessa voi olla korkeintaan 2 lavaa. Jos rajat ylittyvät, tulee sinun tehdä useampi tilaus.

Jos tilauksesi ei ole saapunut perille arvioidun toimitusajan umpeuduttua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa verkkokauppa@plantagen.fi. Jos tilauksesi on jo luovutettu Postin käsiteltäväksi, ota toimitukseen liittyvissä kysymyksissä yhteyttä Postin asiakaspalveluun. Valitettavasti Plantagen ei voi taata toimitusaikoja eikä vastaa toimituksen viivästymisestä aiheutuvista lisäkustannuksista.

Toimitamme suuret tilaukset lavalla. Lavatoimituksille on saatavilla kaksi toimitustapaa:

  • Kotiintoimitus lavalla klo 08.00-16.00: Tuotteet toimitetaan lavalla, joka jätetään ajoneuvon läheisyyteen. Pakkausta ei pureta eikä lavaa viedä pois. Toimitusajankohtaa ei voi sopia erikseen. Kuljettaja soittaa ennen toimitusta. Posti tuo tilauksesi ma-pe klo 08.00-16.00 välisenä aikana.
  • Kotiintoimitus lavalla sovittuna ajankohtana klo 09.00-21.00:  Tuotteet toimitetaan lavalla ja tuodaan valitsemaasi paikkaan, jonne tulee olla esteetön pääsy. Lavan purku ja poisvienti sisältyy palveluun. Sisäänkanto sisältyy alle 85 kg tilauksiin.Saat Postilta yhteydenoton tarkan toimitusajankohdan sopimiseksi. Posti tuo tilauksesi sijainnistasi riippuen ma-pe klo 09.00-21.00 välisenä aikana.

Ellei toimitustavan tiedoissa toisin mainita, lava jätetään tontin rajalle, ja asiakas vastaa itse tuotteiden kantamisesta kotiinsa. Toimitus edellyttää, että kuorma-auto voi ajaa perille asti. Lisäksi tilauksen siirtämiseen käytettävä pumppukärry vaatii kovan alustan, eikä sitä voi käyttää esimerkiksi sora- ja hiekkateillä. Jos kuljettaja ei voi toimittaa lavaa tontin rajalle, tilaus jätetään mahdollisimman lähelle toimituspaikkaa. Kuormalavoja ei oteta vastaan palautuksena.

Elävät kasvit ovat erittäin herkkiä kuljetukselle. Toimituksen laadun varmistamiseksi osa myymälöistämme toimii logistiikkakeskuksina, mikä lyhentää kuljetusaikoja. Tilausta pakatessa kasvit suojataan kuljetusta varten huolellisesti. Kuljetuksessa kasveja käsitellään varoen ja kuljetusautojen lämpötilat pidetään sopivina. Jos huomaat, että kasvi tai muu tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, tee reklamaatio täyttämällä palautuslomake verkkosivuillamme.

 

Toimitus Postin noutopisteeseen

Pienemmille tilauksille voit valita toimitusvaihtoehdoksi myös toimituksen Postin noutopisteeseen. Näet saatavilla olevat noutopisteet toimitusvaihtoehdon valinnan yhteydessä.

Saat Postilta ilmoituksen tekstiviestillä, sähköpostilla ja OmaPostin kautta, kun tilauksesi on noudettavissa noutopisteestä. Jos tilauksesi sisältää eläviä kasveja, tulee sinun noutaa se 3 päivän kuluessa saapumisilmoituksen vastaanottamisesta. Jos noudat tilauksesi myöhemmin, emme voi taata kasvien kuntoa noutohetkellä emmekä hyväksy niistä tehtyjä reklamaatioita.


Nouto myymälästä

Jos päätät noutaa tilauksesi myymälästä, voit valita noutopäivän ja ajan kassalla. Noutoajan voi valita 3 päivää eteenpäin. Nouto myymälästä on maksutonta. Saat toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi on noudettavissa. Jos tilauksesi sisältää eläviä kasveja, on tärkeää, että noudat tilaamasi tuotteet niin pian kuin mahdollista. Tilaus, jota ei noudeta myymälästä valitun aikaikkunan sisällä, peruutetaan 3 päivän kuluttua. Tällöin hyvitämme tuotteet, jotka ovat vielä myyntikuntoisia.


Emme takaa tuotteiden saatavuutta. Jos yhtä tai useampaa tuotetta ei voida toimittaa, asiasta ilmoitetaan sähköpostitse lähetettävässä toimitusvahvistuksessa. Mahdollisista poikkeuksista ei ilmoiteta tekstiviestitse, joten tarkistathan aina toimitusvahvistuksen sähköpostistasi. Veloitamme vain toimitetuista tuotteista.


Peruutukset

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus ennen kuin se on lähetetty varastoltamme. Pyrimme aina lähettämään tilaukset mahdollisimman pian, joten peruutus tulee ilmoittaa sähköpostitse Plantagenin asiakaspalveluun 24 tunnin sisällä tilauksen tekemisestä. Mikäli peruutus tehdään myöhemmin, emme voi taata, että toimitus ehditään keskeyttää. Tällöin Plantagen ei ole velvollinen hyvittämään tilausta.


Tilauksen vastaanottaminen

On tärkeää, että tarkistat toimituksen sisällön ja tuotteiden kunnon tilausta vastaanottaessa. Jos noudat tilauksesi myymälästä, tulee mahdollisista poikkeamista ilmoittaa noudon yhteydessä myymälän henkilökunnalle. Noutopisteeseen tai kotiin toimitettuja tilauksia koskevista poikkeamista tulee ilmoittaa Plantagenin asiakaspalveluun. Ilmoitus tulee tehdä kohtuullisessa ajassa toimituksen vastaanottamisesta ja elävien kasvien kohdalla 2 päivän kuluessa, jotta palautus tai reklamaatio voidaan hyväksyä. 


Toimitusosoite ja puutteelliset tai virheelliset toimitustiedot

Jos valitset kotiinkuljetuksen, kuljetusyhtiö toimittaa tuotteet tilauksessa ilmoittamaasi osoitteeseen. Mahdollinen ovikoodi on ilmoitettava suoraan kuljetusyhtiölle.
Jos kuljettaja ei pääse rappukäytävään tai aulaan, hän soittaa tilaajan antamaan puhelinnumeroon. Olethan siis tavoitettavissa puhelimitse sovittuna toimitusajankohtana. Jos kuljettaja ei tavoita sinua eikä toimitusta voida tehdä puutteellisen tai virheellisen osoitteen vuoksi tai muista toimitusehdoissa mainituista syistä, tilaus palautetaan Plantagenille.


Toimituskulut

Toimituskulut perustuvat kuljetuksen painoon, kokoon sekä varaston ja asiakkaan väliseen etäisyyteen. Toimituksen hinta ilmoitetaan aina erikseen toimitustavan valinnan yhteydessä. Arvioimme jatkuvasti logistiikkapisteitämme ja tarkastelemme toimitustapojamme.


Vastuullisuus

Plantagen on kuljetussopimuksillaan varmistanut, että yhteistyökumppanimme ovat sitoutuneet pohjoismaisiin Fair Transport -käytäntöihin. Niihin sisältyvät muun muassa kuljettajien työolot ja se, että käytetyt materiaalit ovat ympäristöystävällisiä ja säänneltyjä.

Toimitukset yritysasiakkaille

Yritysasiakkaiden tilaukset toimitetaan arkisin toimistoaikojen puitteissa, ellei toisin sovita. Kaikille tilauksille on saatavilla lisäpalveluna lavan purku ja poisvienti sekä tuotteiden sisäänkanto. Toimitusosoitteessa on aina oltava henkilö vastaanottamassa tilaus. Tilaukset on myös mahdollista noutaa myymälästä. Tarkemmat toimitusehdot ja hinnat sovitaan tilauksen tekemisen yhteydessä. 


Tilauksia on mahdollista tehdä sähköpostitse osoitteessa yritysasiakas@plantagen.fi. Myös myymälästä ostetuille tuotteille on mahdollista tilata toimitus. Toimituksesta tulee sopia etukäteen yritysasiakaspalvelun kanssa.

Tuotteet ja valikoima

Pidätämme oikeuden mahdollisiin toimitusten myöhästymisiin, loppuunmyytyihin tuotteisiin ja hinnanmuutoksiin.

Koska kyse on elävistä kasveista, jokaisesta yksittäisestä kasvista ei ole saatavilla kuvaa, vaan tuotekuva edustaa tyyppiesimerkkiä kyseisestä kasvilajista. Koska jokainen kasvi on yksilö, ulkonäkö ja mitat voivat vaihdella. Voit kuitenkin luottaa siihen, että valitsemme tilaamastasi kasvista tai kukasta toimitukseen parhaan yksilön.

Koska kasvit, kukat ja siemenet ovat riippuvaisia viljelyolosuhteista, kaikkien kasvilajien saatavuutta myymälässä ei aina voida taata. Pyrimme kuitenkin parhaamme mukaan varmistamaan, että tarjolla on mahdollisimman laaja valikoima kasveja.

Ellei toisin ilmoiteta, kasvit ja kukat myydään ilman maljakkoa tai suojaruukkua.

Joitakin tuotteita ei voida myydä kotiinkuljetuksella. Esimerkkejä tällaisista tuotteista ovat leikkokukat ja Plantagen Premium XXL -kasvit. Näitä tuotteita voi ostaa myymälästä tai verkkokaupasta valitsemalla Nouto myymälästä -toimituksen. Jos ostat isoja ja tilaa vieviä tuotteita tai tarvitset peräkärryä Plantagenin ostoksen kuljettamiseen, voit tiedustella jos kyseisessä myymälässä on lainata peräkärryä veloituksetta.

Verkkosivuillamme löydät hoito-ohjeita monelle valikoimaamme kuuluvalle kasville. Osaavien puutarhuriemme tarkistamat artikkelit sisältävät hyödyllisiä vinkkejä ja neuvoja, jotta onnistut kasvien kanssa. On tärkeää, että seuraat ohjeita ostamiesi kasvien hyvinvoinnin takaamiseksi.

Palautukset – avoin kauppa ja peruutusoikeus

Myymälä- ja verkkokauppaostoja koskee 30 päivän avoin kauppa

Tyytyväisyytesi on meille tärkeää. Jos ostamasi tuote ei vastaa toiveitasi, voit tuoda tuotteen ja kuitin myymäläämme 30 päivän kuluessa ostopäivästä, niin saat rahasi takaisin. Tuotteen on oltava alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksen ehjä.

Jos haluat palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen, täytä tämä lomake: https://www.plantagen.fi/palautus

Onko sinulla kysyttävää palautuksesta? Lähetä sähköpostiviesti asiakaspalveluumme verkkokauppa@plantagen.fi.

Reklamaatiot

Tuotteilla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus. Jos haluat tehdä reklamaation tuotteesta, se on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Reklamaation katsotaan saapuneen ajoissa, kun se on tehty kahden kuukauden kuluessa vian tai puutteen havaitsemisesta. Jos tilauksesi sisältää kasveja, on hyväksyttävä reklamaatio tehtävä kolmen päivän kuluessa toimituksen perille saapumisesta, jotta reklamaatio-oikeus säilyy.

Myymälästä ostetut tuotteet voit palauttaa kuitteineen lähimpään Plantagen-myymälään. Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@plantagen.fi

Haluatko tehdä reklamaation verkkokaupasta ostetusta tuotteesta? Täytä tämä lomake: https://www.plantagen.fi/palautus

Asiakkaana vastaat tuotteen palautuskustannuksista. Voit myös tuoda tuotteen myymälään, ota tällöin mukaan toimitusvahvistus. Jos sinulla on kysyttävää palautuksestasi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme: verkkokauppa@plantagen.fi.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Jos emme jostakin syystä pääsisi jossakin riita-asiassa sopimukseen, voit ottaa valitusasioissa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja viedä sen jälkeen asian kuluttajariitalautakuntaan. Noudatamme kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Voit myös hyödyntää Euroopan komission riippumatonta verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (Online Dispute Resolution, ODR).

Lue lisätietoja kuluttajariitalautakunnasta >>

Lue lisätietoja Euroopan komission ODR-foorumista >>

Ostoskorisi:
Tuotteita
Kokonaissumma:
Kassalle
Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. Icons/Arrow-left/24px/Black Created with Sketch. BEED2CAF-6775-4D50-832D-C19575417F8F 36C1D222-8DE3-499B-89C5-F0ACC4A3840A Created with sketchtool. 3011D877-6B37-4181-ABF0-09D8986DA7C6 Created with sketchtool. Entre Created with Sketch. 68157682-FC5A-4945-89BC-A1A195DC0E74 Created with sketchtool. F4ECEC60-D397-44D2-87E9-2D4AD35A6F11 Created with sketchtool. Icons/Menu/24px/Black Created with Sketch. order sort-alpha-desc Kysy Plantagenilta